Minęło 19 lat od premiery pierwszej części trylogii



Dokładnie 19 lat temu film Petera Jacksona ,,Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia" trafił na ekrany kin większości krajów świata. 


W Polsce pierwszą część trylogii widzowie mogli zobaczyć dopiero w lutym 2002 r. Prawie dwa miesiące później. Pomimo upływu lat kinowa trylogia Władcy Pierścieni nie ma sobie równych. Niedawno na całym świecie zadebiutowało nowe wydanie filmów na DVD i blu-rey w jakości 4k. Można już je spokojnie kupić w Polsce. 



,,Drużyna Pierścienia" zadebiutowała w kinach 19 grudnia 2001 roku. Tolkien w jednym ze swoich listów z dnia 19 grudnia 1937 roku napisał list do C.A. Furtha z wydawnictwa Allen & Unwin, w którym wyznał, że zaczął pisać nową historię o hobbitach, która stała się powieścią znaną jako ,,Władca Pierścieni". 

    ,,Szanowny Panie Furth!

    Dziękuję za sprawozdanie z ostatnich wydarzeń dotyczących Hobbita. Brzmi dość ekscytująco. 

 Otrzymałem cztery egzemplarze nowego dodruku - na mój koszt, tak jak je zamówiłem w liście do p. Unwina. Uważam, że kolorowane ilustracje wyszły dobrze... Żałuje, że nie został włączony obrazek z orłem - ale tylko dlatego, że chciałem go zobaczyć w reprodukcji. Dziwię się, że można było włączyć cztery ilustracje bez podniesienia ceny. Może tamten obrazek wykorzystają Amerykanie? Dziwni ludzie...

    Napisałem pierwszy rozdział nowej opowieści o hobbitach - ,,Zabawa z dawna oczekiwana. Wesołych świąt. 

    Z poważaniem 

J.R.R. Tolkien"

  

3 komentarze:

  1. Wladca pierscieni to jedna z moich ukochanych ksiazek i filmow. Hobbit tez byl super. Ten czlowiek mial niesamowita wyobraznie. Bardzo go cenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ta pierwsza ekranizacje ^^ Hobbot i WP są świetne (za tą nową wersją nie przepadam) ;)

    OdpowiedzUsuń

Minęło 19 lat od premiery pierwszej części trylogii

Dokładnie 19 lat temu film Petera Jacksona ,,Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia" trafił na ekrany kin większości krajów świata.